Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-05-2016 | Original Paper | Uitgave 8/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2016

Preschool to School in Autism: Neuropsychiatric Problems 8 Years After Diagnosis at 3 Years of Age

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2016
Auteurs:
M. Barnevik Olsson, S. Lundström, J. Westerlund, M. B. Giacobini, C. Gillberg, E. Fernell

Abstract

The study presents neuropsychiatric profiles of children aged 11 with autism spectrum disorder, assessed before 4.5 years, and after interventions. The original group comprised a community sample of 208 children with ASD. Parents of 128 participated—34 with average intellectual function, 36 with borderline intellectual function and 58 with intellectual disability. They were interviewed using the Autism-Tics, AD/HD and other Comorbidities interview. Criteria for a clinical/subclinical proxy of ASD were met by 71, 89 and 95 %, respectively. Criteria for at least one of ASD, AD/HD, Learning disorder or Developmental Coordination Disorder were met by 82, 94 and 97 %. More than 90 % of children with a preschool diagnosis of ASD have remaining neuropsychiatric problems at 11, despite early intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2016 Naar de uitgave