Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-02-2019 | OriginalPaper | Uitgave 5/2019 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

Preschool Staff Spot Social Communication Difficulties, But Not Restricted and Repetitive Behaviors in Young Autistic Children

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Elisabeth Nilsson Jobs, Sven Bölte, Terje Falck-Ytter
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

To fulfill the criteria for autism spectrum disorder (ASD), symptoms must be present across domains and contexts. We assessed preschool staff’s ratings of social communication and interaction (SCI) and restricted and repetitive behaviors (RRBs) in 3-year-old siblings of children with ASD, either diagnosed (n = 12) or not diagnosed (n = 36) with ASD, and typically developing siblings with no family history of ASD (n = 16). Ratings of SCI were more accurate than RRBs in differentiating the ASD group from the two other groups, and only the SCI ratings correlated with clinical assessment of social behavior. We conclude that while preschool staff ratings of SCI behaviors are adequate, ratings of RRBs should be treated with more caution.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave