Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-03-2016 | Original Paper | Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016

Preschool Deployment of Evidence-Based Social Communication Intervention: JASPER in the Classroom

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Ya-Chih Chang, Stephanie Y. Shire, Wendy Shih, Carolyn Gelfand, Connie Kasari

Abstract

Few research-developed early intervention models have been deployed to and tested in real world preschool programs. In this study, teaching staff implemented a social communication modularized intervention, JASPER, in their daily program. Sixty-six preschool children with autism in twelve classrooms (12 teachers) were randomized to receive immediate JASPER training (IT) or were waitlisted (WL) for 3 months with a 1-month follow up. Measures of core deficits (initiations of joint engagement, joint attention gestures and language, play skills) and standardized cognitive measures were improved for IT over WL children. IT teachers achieved and maintained high fidelity. Teachers can implement evidence-based interventions with significant improvements in core deficits of their children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016 Naar de uitgave