Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-03-2020 | Original Paper

Predictors of Treatment Outcome in Preschoolers with Autism Spectrum Disorder: An Observational Study in the Greater Geneva Area, Switzerland

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
François Robain, Martina Franchini, Nada Kojovic, Hilary Wood de Wilde, Marie Schaer
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study aims to identify predictors of treatment outcome in young children with ASD within a European context, where service provision of intervention remains sporadic. We investigated whether a child’s age at baseline, intensity of the intervention provided, type of intervention, child’s level of social orienting and cognitive skills at baseline predicted changes in autistic symptoms and cognitive development after 1 year of intervention, in a sample of 60 children with ASD. Our results strongly support early and intensive intervention. We also observed that lower cognitive skills at baseline were related to greater cognitive gains. Finally, we show that a child’s interest in social stimuli may contribute to intervention outcome.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel