Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Original paper | Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007

Predictors of Language Acquisition in Preschool Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2007
Auteurs:
Audrey Thurm, Catherine Lord, Li-Ching Lee, Craig Newschaffer

Abstract

In 118 children followed from age 2 to 5 (59 with autism, 24 with PDD-NOS and 35 with non-spectrum developmental disabilities), age 2 and age 3 scores of non-verbal ability, receptive communication, expressive communication and socialization were compared as predictors of receptive and expressive language at age 5. Non-verbal cognitive ability at age 2 was generally the strongest predictor of age 5 language, while at age 3 communication scores were a stronger predictor of age 5 language for children with autism. Early joint attention as well as vocal and motor imitation skills were more impaired in children who did not develop language by age 5 (but had relatively strong non-verbal cognitive skills) than in children who did develop language by 5.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007 Naar de uitgave