Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2014 | Original Paper | Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014

Predictors and Course of Daily Living Skills Development in Toddlers with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Shulamite A. Green, Alice S. Carter
Belangrijke opmerkingen
This research was conducted as part of the Studies to Advance Autism Research and Treatment (STAART) center at Boston University.

Abstract

Self-sufficiency is central to child and family well-being. This report focuses on predictors of adaptive daily living skills (DLS) development in young children with ASD and whether DLS gains predict decreases in parenting stress. Participants were 162 toddlers with ASD and their parents, assessed at 3 annual timepoints. Hierarchical Linear Models showed that age, DQ, and autism symptom severity uniquely predicted initial DLS and DLS growth. Child problem behaviors predicted initial DLS only. DLS was associated with change in parenting stress above and beyond DQ, autism symptom severity, and problem behaviors. Children with lower IQ and more severe symptoms showed slower DLS gains. Given its relation to parenting stress, DLS are an important intervention target in young children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014 Naar de uitgave