Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2012 | Original Paper | Uitgave 5/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2012

Predictive Factors of Participation in Postsecondary Education for High School Leavers with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2012
Auteurs:
Hsu-Min Chiang, Ying Kuen Cheung, Linda Hickson, Rui Xiang, Luke Y. Tsai

Abstract

This exploratory study was designed to identify the factors predictive of participation in postsecondary education for high school leavers with autism. A secondary data analysis of the National Longitudinal Transition Study 2 (NLTS2) data was performed for this study. Potential predictors of participation in postsecondary education were assessed using a backward logistic regression analysis. This study found that the high school’s primary post-high school goal for the student, parental expectations, high school type, annual household income, and academic performance were significant predictors of participation in postsecondary education. The findings of this current study may provide critical information for parents of children with autism as well as educators and professionals who work with students with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2012 Naar de uitgave

Books Received

Books Received