Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2009 | Uitgave 3/2009

Journal of Abnormal Child Psychology 3/2009

Predicting Treatment and Follow-up Attrition in Parent–Child Interaction Therapy

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 3/2009
Auteurs:
Melanie A. Fernandez, Sheila M. Eyberg
Belangrijke opmerkingen
This study was funded by the National Institute of Mental Health (RO1 MH60632). We thank the members of the UF Child Study Laboratory for their contributions to this study.

Abstract

Predictors of attrition from individual parent–child interaction therapy were examined for 99 families of preschoolers with disruptive behavior disorders. Seventy-one percent of treatment dropouts were identified by lower SES, more maternal negative talk, and less maternal total praise at pretreatment. Following PCIT, families were randomly assigned to an Assessment-Only or Maintenance Treatment condition. Higher maternal distress predicted 63% of dropouts in the Assessment-Only condition. Lower maternal intellectual functioning predicted 83% of dropouts from Maintenance Treatment. Findings highlight a continuing need for evidence-based retention strategies at various phases of engagement in PCIT.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2009

Journal of Abnormal Child Psychology 3/2009 Naar de uitgave