Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-03-2015 | Uitgave 7/2015

Journal of Abnormal Child Psychology 7/2015

Predicting Outcome of Community-Based Early Intensive Behavioral Intervention for Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 7/2015
Auteurs:
Tristram Smith, Rafael Klorman, Daniel W. Mruzek
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10802-015-0002-2) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

We examined predictors of outcome (IQ, adaptive behavior, and ASD severity) after 12 and 24 months of early intensive behavioral intervention (EIBI) in 71, 20–59 months old children with autism spectrum disorder (ASD) who were enrolled in publicly-funded, community-based agencies. Predictors included social engagement (combining variables loading onto a single factor: social approach, joint attention, and imitation) and sensorimotor rituals. Younger age and higher IQ at intake predicted favorable outcomes at both 12 and 24 months. Adjusting for age, IQ, baseline predictor scores, EIBI hours, treatment site, and sensorimotor rituals, social engagement predicted superior later IQ and adaptive behavior. In contrast, sensorimotor rituals did not predict outcome. Although limited by the absence of a control group, the study indicates social engagement predicts some EIBI outcomes.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
ESM 1 (DOCX 33.7 kb)
10802_2015_2_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2015

Journal of Abnormal Child Psychology 7/2015 Naar de uitgave