Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2013 | Empirical Research | Uitgave 3/2013

Journal of Youth and Adolescence 3/2013

Predicting Homophobic Behavior Among Heterosexual Youth: Domain General and Sexual Orientation-Specific Factors at the Individual and Contextual Level

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 3/2013
Auteurs:
V. Paul Poteat, Craig D. DiGiovanni, Jillian R. Scheer

Abstract

As a form of bias-based harassment, homophobic behavior remains prominent in schools. Yet, little attention has been given to factors that underlie it, aside from bullying and sexual prejudice. Thus, we examined multiple domain general (empathy, perspective-taking, classroom respect norms) and sexual orientation-specific factors (sexual orientation identity importance, number of sexual minority friends, parents’ sexual minority attitudes, media messages). We documented support for a model in which these sets of factors converged to predict homophobic behavior, mediated through bullying and prejudice, among 581 students in grades 9–12 (55 % female). The structural equation model indicated that, with the exception of media messages, these additional factors predicted levels of prejudice and bullying, which in turn predicted the likelihood of students to engage in homophobic behavior. These findings highlight the importance of addressing multiple interrelated factors in efforts to reduce bullying, prejudice, and discrimination among youth.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2013

Journal of Youth and Adolescence 3/2013 Naar de uitgave