Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Hoofdstuk

12. Praktische toepassingen in de revalidatie

Auteur : Ben van Cranenburgh

Gepubliceerd in: Van contractie naar actie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Revalidatie kan beschouwd worden als een actief leerproces. De patiënt, al of niet met hersenbeschadiging, tracht door oefenen bepaalde vaardigheden weer onder de knie te krijgen. De therapeut speelt een belangrijke rol bij de analyse van problemen en het in kaart brengen van de zwakke en sterke punten van iedere individuele patiënt. Op basis hiervan wordt een op maat gesneden behandelprogramma ontworpen. Er is niet één beste methode, maar een breed repertoire aan mogelijkheden. Steeds moet een weloverwogen keuze gemaakt worden: welke leerstrategie is geschikt voor wie en waarom? In dit hoofdstuk worden acht voorbeelden besproken.
Literatuur
go back to reference Van Cranenburgh, B. (2019). Neurorevalidatie. Uitgangspunten voor therapie en training na hersenbeschadiging 5e druk. Houten: Bohn Stafleu van Loghum. Van Cranenburgh, B. (2019). Neurorevalidatie. Uitgangspunten voor therapie en training na hersenbeschadiging 5e druk. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Metagegevens
Titel
Praktische toepassingen in de revalidatie
Auteur
Ben van Cranenburgh
Copyright
2020
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2445-3_12