Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-01-2017 | Uitgave 8/2017

Journal of Abnormal Child Psychology 8/2017

Pow! Boom! Kablam! Effects of Viewing Superhero Programs on Aggressive, Prosocial, and Defending Behaviors in Preschool Children

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 8/2017
Auteurs:
Sarah M. Coyne, Laura Stockdale, Jennifer Ruh Linder, David A. Nelson, Kevin M. Collier, Lee W. Essig

Abstract

Many schools and parents try to motivate children to become defenders of victimized peers. Defending behavior is common in the media (particularly in superhero programs); however, no study has examined the effect of media on defending behavior. The aim of the study was to examine longitudinal associations between superhero engagement and a variety of aggressive, prosocial, and defending behaviors in preschool children. Participants consisted of 240 preschoolers (49% male) and their parents who reported on child media use and outcomes at 2 different time points. Preschooler’s engagement with superheroes was related to increased physical and relational aggression 1 year later. Engagement with superheroes was not related to prosocial or defending behaviors. Implications of the results are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2017

Journal of Abnormal Child Psychology 8/2017 Naar de uitgave