Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2018 | Onderzoek | Uitgave 2-3/2018

Sociaal Bestek 2-3/2018

Pleidooi voor open praktijkdialoog: Kwaliteitsverbetering door inzicht in morele dilemma’s van klantmanagers

Tijdschrift:
Sociaal Bestek > Uitgave 2-3/2018
Auteur:
Lizet van Donkersgoed
Belangrijke opmerkingen
Lizet van Donkersgoed is docent sociaaljuridische dienstverlening bij het instituut voor recht en onderzoeker bij het Kenniscentrum voor Sociale innovatie; Hogeschool Utrecht. lizet.vandonkersgoed@hu.nl. Met dank aan Eddy Karrenbelt en Klaas van der Horst voor hun bijdrage aan dit artikel.

Samenvatting

Professionals in de sociale zekerheid kampen met dilemma’s op de werkvloer. Gedeelde reflectie in een open praktijkdialoog 1 kan goede en creatieve oplossingen stimuleren. Het gaat overheidswillekeur tegen en biedt de morele steun van een zorgvuldige besluitvorming. De begrippen situationele gelijkheid en ieder het zijne helpen daarbij.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Dit product is nog niet beschikbaar met een online abonnement

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2-3/2018

Sociaal Bestek 2-3/2018 Naar de uitgave

Uitspraak onder de loep

Het voordeel van de twijfel

Actueel

actueel