Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-02-2017 | Original Paper | Uitgave 4/2017 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017

Planning Skills in Autism Spectrum Disorder Across the Lifespan: A Meta-analysis and Meta-regression

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Linda M. E. Olde Dubbelink, Hilde M. Geurts

Abstract

Individuals with an autism spectrum disorder (ASD) are thought to encounter planning difficulties, but experimental research regarding the mastery of planning in ASD is inconsistent. By means of a meta-analysis of 50 planning studies with a combined sample size of 1755 individuals with and 1642 without ASD, we aim to determine whether planning difficulties do exist and which factors contribute to this. Planning problems were evident in individuals with ASD (Hedges’g = 0.52), even when taking publication bias into account (Hedges’g = 0.37). Neither age, nor task-type, nor IQ reduced the observed heterogeneity, suggesting that these were not crucial moderators within the current meta-analysis. However, while we showed that ASD individuals encounter planning difficulties, the bias towards publishing positive findings restricts strong conclusions regarding the role of potential moderators.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017 Naar de uitgave