Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2011 | Original Paper | Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011

Pivotal Response Group Treatment Program for Parents of Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2011
Auteurs:
Mendy Boettcher Minjarez, Sharon E. Williams, Emma M. Mercier, Antonio Y. Hardan

Abstract

The number of children diagnosed with autism spectrum disorders is increasing, necessitating the development of efficient treatment models. Research has demonstrated that parent-delivered behavioral interventions are a viable treatment model; however, little research has focused on teaching parents in groups. The aim of this study was to demonstrate that parents can learn Pivotal Response Training (PRT) in group therapy, resulting in correlated gains in children’s language. Baseline and post-treatment data were obtained and examined for changes in (a) parent fidelity of PRT implementation, and (b) child functional verbal utterances. Significant differences were observed for both variables. These findings suggest that parents can learn PRT in a group format, resulting in correlated child language gains, thus future controlled studies are warranted.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011 Naar de uitgave