Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2006 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 5/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2006

Physical Activity Patterns in Youth with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2006
Auteurs:
Chien-Yu Pan, Georgia C. Frey

Abstract

The purpose of this study was to examine age-related physical activity patterns in youth with autism spectrum disorders (ASD). Thirty youth, aged 10–19 years, were divided into three groups: elementary (n=9), middle (n=9) and high (n=12) school. Participants wore an accelerometer and completed an activity questionnaire for seven consecutive days. The main findings were that (a) elementary youth are more active than the other groups, regardless type of day or time period, and (b) there are no consistent patterns in physical activity of youth with ASD according to day or time period. Findings emphasize that interventions for this population should address increasing extracurricular physical activity options during adolescence.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2006 Naar de uitgave