Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2011 | Original Paper | Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011

Performance of Children with Autism on the Embedded Figures Test: A Closer Look at a Popular Task

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2011
Auteurs:
Sarah J. White, David Saldaña

Abstract

The Embedded Figures Test assesses weak central coherence and individuals with autism are commonly assumed to perform superiorly; however, the evidence for this claim is somewhat mixed. Here, two large (N = 45 and 62) samples of high-functioning children (6–16 years) with autism spectrum disorder performed similarly to typically-developing children on accuracy and reaction time measures; this could not be attributed to insufficient power. Inconsistent past findings are most likely due to methodological and analysis techniques, as well as heterogeneity in central coherence within autism spectrum disorders. While this task has been useful in establishing weak central coherence as a cognitive theory in autism, inconsistent past findings and its inability to disentangle global and local processing suggest that it should be used with caution in the future.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011 Naar de uitgave