Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Original Paper | Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008

Performance of Children and Adolescents with Asperger Syndrome or High-functioning Autism on Advanced Theory of Mind Tasks

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2008
Auteurs:
Nils Kaland, Kirsten Callesen, Annette Møller-Nielsen, Erik Lykke Mortensen, Lars Smith

Abstract

Although a number of advanced theory of mind tasks have been developed, there is a dearth of information on whether performances on different tasks are associated. The present study examined the performance of 21 children and adolescents with diagnoses of Asperger syndrome (AS) and 20 typically developing controls on three advanced theory of mind tasks: The Eyes Task, the Strange Stories, and the Stories from Everyday Life. The participants in the clinical group demonstrated lower performance than the controls on all the three tasks. The pattern of findings, however, indicates that these tasks may share different information-processing requirements in addition to tapping different mentalizing abilities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008 Naar de uitgave