Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-07-2017 | Empirical Research | Uitgave 11/2017

Journal of Youth and Adolescence 11/2017

Perceptions of Relatedness with Classroom Peers Promote Adolescents’ Behavioral Engagement and Achievement in Secondary School

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 11/2017
Auteurs:
Amori Yee Mikami, Erik A. Ruzek, Christopher A. Hafen, Anne Gregory, Joseph P. Allen

Abstract

Secondary school is a vulnerable time where stagnation or declines in classroom behavioral engagement occur for many students, and peer relationships take on a heightened significance. We examined the implications of adolescents’ perceptions of relatedness with classroom peers for their academic learning. Participants were 1084 adolescents (53% female) in 65 middle and high school classrooms. Multilevel cross-lagged path analyses found that adolescents’ perceived relatedness with classroom peers subsequently predicted their increased self-reported behavioral engagement in that classroom from fall to winter and again from winter to spring. Higher engagement in spring predicted higher end of year objective achievement test scores after statistical control of prior year test scores. Implications are discussed for increasing classroom peer relatedness to enhance adolescents’ achievement.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2017

Journal of Youth and Adolescence 11/2017 Naar de uitgave