Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-05-2017 | Original Paper | Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017

Peers Influence Prosocial Behavior in Adolescent Males with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2017
Auteurs:
Jorien Van Hoorn, Eric Van Dijk, Eveline A. Crone, Lex Stockmann, Carolien Rieffe

Abstract

Peer influence has a profound impact on decision-making in typically developing adolescents. In this study, we examined to what extent adolescent males (age 11–17 years; N = 144) with and without autism (ASD) were influenced by peer feedback on prosocial behavior, and which factors were related to individual differences in peer feedback sensitivity. In a public goods game, participants made decisions about the allocation of tokens between themselves and their group—in absence or presence of peer feedback. Adolescents with and without ASD were sensitive to peer feedback on prosocial behavior. More autism traits and social interest were associated with less sensitivity to antisocial feedback, suggesting that peer feedback creates opportunities for social adjustment in those with and without ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017 Naar de uitgave