Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2006 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 7/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2006

Patterns of Reading Ability in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2006
Auteurs:
Kate Nation, Paula Clarke, Barry Wright, Christine Williams

Abstract

This study investigated reading skills in 41 children with autism spectrum disorder. Four components of reading skill were assessed: word recognition, nonword decoding, text reading accuracy and text comprehension. Overall, levels of word and nonword reading and text reading accuracy fell within average range although reading comprehension was impaired. However, there was considerable variability across the sample with performance on most tests ranging from floor to ceiling levels. Some children read accurately but showed very poor comprehension, consistent with a hyperlexia reading profile; some children were poor at reading words and nonwords whereas others were unable to decode nonwords, despite a reasonable level of word reading skill. These findings demonstrate the heterogeneous nature of reading skills in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2006 Naar de uitgave