Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

8. Passend en niet-passend geven

Auteur : Karlan van Ieperen-Schelhaas

Gepubliceerd in: Contextuele hulpverlening

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit boek is in vrijwel alle hoofdstukken al gesproken over geven en ontvangen. In dit laatste hoofdstuk wordt dit onderwerp nu separaat besproken, waarbij we samenvatten en verdiepen en uiteindelijk inzoomen op de vraag: wanneer is geven passend – draagt het bij aan een gezonde ontwikkeling van kinderen – en wanneer is het niet passend – en doet het kinderen geen recht. Er wordt uitgebreid ingegaan op situaties en patronen van ongepast geven. De aandacht zal daarbij uitgaan naar zowel de gezinssituatie van opgroeiende kinderen, als naar de gevolgen die het ongepast geven als jong kind heeft op het leven van volwassen geworden kinderen. Ook worden er praktische handreikingen gedaan voor mogelijk handelen van de hulpverlener.
Metagegevens
Titel
Passend en niet-passend geven
Auteur
Karlan van Ieperen-Schelhaas
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2547-4_8