Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-11-2016 | Original Paper | Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017

Parents Perceive Improvements in Socio-emotional Functioning in Adolescents with ASD Following Social Skills Treatment

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2017
Auteurs:
Danielle N. Lordo, Madison Bertolin, Eliana L. Sudikoff, Cierra Keith, Barbara Braddock, David A. S. Kaufman

Abstract

The current study examined the effectiveness of a social skills treatment (PEERS) for improving socio-emotional competencies in a sample of high-functioning adolescents with ASD. Neuropsychological and self- and parent-report measures assessing social, emotional, and behavioral functioning were administered before and after treatment. Following social skills treatment, adolescents with ASD exhibited decreased aggression, anxiety, and withdrawal, as well as improvements in emotional responsiveness, adaptability, leadership, and participation in activities of daily living, though no change was found in affect recognition abilities. These findings suggest that PEERS social skills treatment improves particular aspects of emotional, behavioral, and social functioning that may be necessary for developing and maintaining quality peer relationships and remediating social isolation in adolescents with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017 Naar de uitgave