Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-10-2015 | S.I. : Discourse and conversation analytic approaches to the study of ASD | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Parents as a Team: Mother, Father, a Child with Autism Spectrum Disorder, and a Spinning Toy

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Douglas W. Maynard, T. A. McDonald, Trini Stickle
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2568-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This paper is a single case study involving a visit to a diagnostic clinic for autism spectrum disorder. A young boy finds a toy that he can hold with one hand and spin with another. In order to retrieve the toy and leave it in the clinic, the parents engage in a team effort. We describe this achievement in terms of two styles of practice or interactional routines with differing participation frameworks. We examine not only how the parents work as a team using these styles, but also how they improvise to extract the spinning toy from their son’s grasp with minimal protest on his part.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave

S.I. : Discourse and conversation analytic approaches to the study of ASD

A Multidimensional Reappraisal of Language in Autism: Insights from a Discourse Analytic Study