Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-08-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Child and Family Studies 3/2016

Parenting Style and Peer Trust in Relation to School Adjustment in Middle Childhood

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Dan Wang, Anne C. Fletcher

Abstract

Fourth grade children (N = 346) reported on their perceptions of their mothers’ acceptance and behavioral control, their own feelings of trust of their friends, and their experiences of stress within the school environment. School record data yielded four indicators of academic achievement: math and reading grades and performance on state-wide standardized tests of math and reading. Structural equation modeling was used to analyze the fit of a model linking parenting and peer constructs to school adjustment. The best fitting model indicated that higher levels of maternal acceptance, but not behavioral control, were associated with both lower levels of school stress and higher academic achievement. The association between acceptance and school stress, but not academic achievement, was partially mediated by levels of peer trust.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Child and Family Studies 3/2016 Naar de uitgave