Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-05-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019

Parenting Behaviors as Predictive of Early Student–Teacher Relationships in ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Ainsley Losh, Leigh Ann Tipton, Abbey Eisenhower, Jan Blacher
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Student–teacher relationship (STR) quality during the early school years has important implications for student adjustment and outcomes. Studies with typically developing (TD) children have identified links between parent behaviors and STRs, but these connections remain unexplored for children with autism spectrum disorder (ASD). The present study investigated relationships between observed parent behaviors during a shared literacy task and STRs one year later for 117 children (ages 4–7) with ASD. Children whose parents displayed more intrusiveness had poorer-quality STRs. Further, parent intrusiveness mediated the predictive relationship between child spoken language skills and STR quality. These results suggest that parent intrusiveness plays an important role in the development of STRs for young children with ASD. Implications for intervention and research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019 Naar de uitgave