Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Original Paper | Uitgave 1/2009

Journal of Child and Family Studies 1/2009

Parenting and Preschool Child Development: Examination of Three Low-Income U.S. Cultural Groups

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 1/2009
Auteurs:
Leanne Whiteside-Mansell, Robert H. Bradley, Lorraine McKelvey

Abstract

We examined the impact of parenting behaviors on preschool children’s social development in low-income families from three cultural groups: European American (n = 286), African American (n = 399), and Hispanic American (n = 164) using Spanish as the primary language in the home. Observed parenting behaviors of stimulation, responsivity, and acceptance of the child in European American and African American families showed positive impacts on children’s social development with notable exceptions discussed. Corporal punishment had a negative impact on children’s social development. With the exception of corporal punishment, none of the parenting behaviors predicted social development outcomes for Hispanic children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2009

Journal of Child and Family Studies 1/2009 Naar de uitgave