Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2012 | Original Article | Uitgave 2/2012

Child Psychiatry & Human Development 2/2012

Parental Separation and Child Aggressive and Internalizing Behavior: An Event History Calendar Analysis

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 2/2012
Auteurs:
Margit Averdijk, Tina Malti, Manuel Eisner, Denis Ribeaud
Belangrijke opmerkingen
Trial registry name: The Zurich Project on the Social Development of Children and Youths. Identification number: ISRCTN84472990.

Abstract

This study investigated the relationship between parental separation and aggressive and internalizing behavior in a large sample of Swiss children drawn from the ongoing Zurich Project on the Social Development of Children and Youths. Parents retrospectively reported life events and problem behavior for the first 7 years of the child’s life on a quarterly basis (N = 995; 28,096 time points) using an Event History Calendar. The time sequences of separation and child problem behavior were analyzed. Parental separation affected both aggressive and internalizing behavior even when maternal depression, financial difficulties, and parental conflict were included. Parental separation exerted a direct effect on child problem behavior as well as an indirect effect via maternal depression.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2012

Child Psychiatry & Human Development 2/2012 Naar de uitgave