Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2015 | Empirical Research | Uitgave 9/2015

Journal of Youth and Adolescence 9/2015

Parental Involvement Across Middle and High School: Exploring Contributions of Individual and Neighborhood Characteristics

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Sakshi Bhargava, Dawn P. Witherspoon

Abstract

Parental involvement in education is crucial during adolescence when grades decline and youth autonomy increases. This study examined parental involvement trajectories from 7th to 11th grade and explored whether individual and neighborhood characteristics affected this change. European American and African American (66 %) families participated (N = 1377, primary caregivers: 92 % female; adolescents: 51 % male, initial age range: 11–14). Results showed that, over time, parents reduced home- and school-based involvement but consistently engaged in academic socialization. Individual and neighborhood characteristics contributed differentially to parental involvement trajectories. These findings suggest that parental investment in adolescents’ education persists during this critical developmental period, but individual and contextual differences impact the use of these strategies, which has implications for family-school partnerships and interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Youth and Adolescence 9/2015 Naar de uitgave