Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2010 | Original Paper | Uitgave 8/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2010

Parent, Teacher, and Self Perceptions of Psychosocial Functioning in Intellectually Gifted Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2010
Auteurs:
Megan Foley Nicpon, Alissa F. Doobay, Susan G. Assouline

Abstract

Parent, teacher, and self-perceptions of 54 high ability students with autism spectrum disorder (ASD) were assessed through administration of the Behavioral Assessment Scales for Children, Second Edition. Parent reports resulted in clinically elevated scores on the Atypicality, Attention Problems, Depression, Hyperactivity, Withdrawal, Activities of Daily Living, Adaptability, and Social Skills subscales, and teacher reports resulted in clinically elevated scores on the Atypicality, Depression, Withdrawal, and Adaptability subscales. Self-report scores were in the average range. Parents and teachers of adolescents reported greater adaptability and fewer symptoms of atypicality than parents and teachers of children. Psychosocial functioning appears impacted in high ability students with ASD and developmental differences in severity may exist.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2010 Naar de uitgave