Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-04-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Parent–Teacher Agreement on Social Skills and Behavior Problems Among Ethnically Diverse Preschoolers with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Brittany Thompson, Adam Winsler

Abstract

Parents and teachers provide complimentary information in the assessment of preschoolers so it is important to understand parent–teacher agreement, especially for children with autism. Parents and teachers rated an ethnically diverse sample of preschoolers with autism (N = 257; 67% Latino) on the Devereux Early Childhood Assessment (LeBuffe and Naglieri in Devereux Early Childhood Assessment: User’s guide, Kaplan Press, Lewisville, 1999). Correlations between parent and teacher ratings were moderate and significant for social skills (r = 0.20–0.37) but near zero for behavioral concerns. Parents rated children as having stronger social skills and fewer behavioral concerns than teachers, unlike prior research with typically developing preschoolers. Both informants rated White/other children more positively than minority children on several subscales, although agreement was similar across groups. Implications for practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave