Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2014 | Original Paper | Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014

Parent-Reported Temperament Trajectories Among Infant Siblings of Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Mithi del Rosario, Kristen Gillespie-Lynch, Scott Johnson, Marian Sigman, Ted Hutman
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1876-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Temperament atypicalities have been documented in infancy and early development in children who develop autism spectrum disorders (ASD). The current study investigates whether there are differences in developmental trajectories of temperament between infants and toddlers with and without ASD. Parents of infant siblings of children with autism completed the Carey Temperament Scales about their child at 6, 12, 18, 24, and 36 months of age. Temperament trajectories of children with ASD reflected increases over time in activity level, and decreasing adaptability and approach behaviors relative to high-risk typically developing (TD) children. This study is the first to compare temperament trajectories between high-risk TD infants and infants subsequently diagnosed with ASD in the developmental window when overt symptoms of ASD first emerge.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 74 kb)
10803_2013_1876_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014 Naar de uitgave