Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-07-2016 | Original Paper | Uitgave 10/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2016

Parent-Reported Repetitive Behavior in Toddlers on the Autism Spectrum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2016
Auteurs:
Hannah H. Schertz, Samuel L. Odom, Kathleen M. Baggett, John H. Sideris

Abstract

Toddlers with autism spectrum disorder (ASD) were assessed on the Repetitive Behavior Scale-Revised (RBS-R), which we found to have acceptable internal consistency. Stereotypical subscale scores showed a negligible association with cognitive level, but correlated more strongly with adaptive and social indicators. Relative to earlier reported RBS-R scores for older age groups, toddlers’ scores trended toward higher stereotyped behavior and lower ritualistic/sameness behavior. Our findings on associations with developmental indicators align with those of researchers who used more resource-intensive repetitive behavior measures. The convergence of these findings with those derived from other measurement methods suggests that the RBS-R, a cost effective parent-report measure, is a viable means of assessing repetitive behavior in toddlers with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2016Naar de uitgave