Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-01-2017 | Original Paper | Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017

Parent-Reported Developmental Regression in Autism: Epilepsy, IQ, Schizophrenia Spectrum Symptoms, and Special Education

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Kenneth D. Gadow, Greg Perlman, Rebecca J. Weber
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-3004-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Examined the psychiatric and clinical correlates of loss of previously acquired skills (regression) as reported by parents of youth with autism spectrum disorder (ASD). Study sample comprised 6- to 18-year old (N = 213) children and adolescents with ASD. Parents reported regression in 77 (36%) youth. A more homogeneous subgroup with regression between 18 and 36 months (n = 48) had higher rates of intellectual disability, epilepsy, and special education, more socially restrictive educational settings, and more severe ASD communication deficits and schizophrenia spectrum symptoms than non-regressed youth (n = 136). Similar results were obtained for a more inclusive definition of regression (n = 77). A brief parent report of developmental regression may be a useful clinical indicator of later general functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017 Naar de uitgave