Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

31-08-2017 | Original Paper | Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017

Parent-Mediated Intervention for One-Year-Olds Screened as At-Risk for Autism Spectrum Disorder: A Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2017
Auteurs:
Linda R. Watson, Elizabeth R. Crais, Grace T. Baranek, Lauren Turner-Brown, John Sideris, Linn Wakeford, Jessica Kinard, J. Steven Reznick, Katrina L. Martin, Sallie W. Nowell
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3268-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.
J. Steven Reznick is now deceased.

Abstract

Theoretically, interventions initiated with at-risk infants prior to the point in time a definitive autism spectrum disorder (ASD) diagnosis can be made will improve outcomes. Pursuing this idea, we tested the efficacy of a parent-mediated early intervention called Adapted Responsive Teaching (ART) via a randomized controlled trial with 87 one-year-olds identified by community screening with the First Year Inventory as at-risk of later ASD diagnoses. We found minimal evidence for main effects of ART on child outcomes. However, ART group parents showed significantly greater increases in responsiveness to their infants than control group parents. Further, significant indirect (mediation) effects of assignment group on multiple child outcomes through changes in parent responsiveness supported our theory of change.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 179 KB)
10803_2017_3268_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017 Naar de uitgave