Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2009 | Original Paper | Uitgave 5/2009

Journal of Child and Family Studies 5/2009

Parent–Child Conversations about the Past: Exercises for the Child’s Study of the Present

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 5/2009
Auteurs:
Robert G. Wahler, Katherine S. Rowinski

Abstract

We outline ideas and research in training parents to help their children to appreciate historical patterns of social contingencies as well as contingencies in the present. Parents’ use of “lessons and dialogue” is presented as a means of guiding the children’s efforts to describe their past experiences in narrative format, along with teaching the children about contingency management in the present. Lessons define this latter type of parent teaching, and dialogue defines the former type. Our focus is on dialogue because it is not well known in the parent training literature. A case study is included to illustrate the potential benefits and problems encountered in training parents to use dialogue.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2009

Journal of Child and Family Studies 5/2009Naar de uitgave