Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2009 | Original Paper | Uitgave 4/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2009

Parent-Assisted Social Skills Training to Improve Friendships in Teens with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2009
Auteurs:
Elizabeth A. Laugeson, Fred Frankel, Catherine Mogil, Ashley R. Dillon

Abstract

This study examines the efficacy of a manualized parent-assisted social skills intervention in comparison with a matched Delayed Treatment Control group to improve friendship quality and social skills among teens 13–17 years of age with autism spectrum disorders. Targeted skills included conversational skills, peer entry and exiting skills, developing friendship networks, good sportsmanship, good host behavior during get-togethers, changing bad reputations, and handling teasing, bullying, and arguments. Results revealed, in comparison with the control group, that the treatment group significantly improved their knowledge of social skills, increased frequency of hosted get-togethers, and improved overall social skills as reported by parents. Possibly due to poor return rate of questionnaires, social skills improvement reported by teachers was not significant. Future research should provide follow-up data to test the durability of treatment.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2009 Naar de uitgave