Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-12-2016 | Uitgave 3/2017

Journal of Abnormal Child Psychology 3/2017

Parent ADHD and Evidence-Based Treatment for Their Children: Review and Directions for Future Research

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Andrea Chronis-Tuscano, Christine H. Wang, Kelsey E. Woods, Jennifer Strickland, Mark A. Stein
Belangrijke opmerkingen
Andrea Chronis-Tuscano and Christine H. Wang contributed equally to this work.

Abstract

One fourth to one half of parents of children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) have ADHD themselves, complicating delivery of evidence-based child behavioral and pharmacological treatments. In this article, we review the literature examining the relation between parent ADHD and outcomes following behavioral and pharmacological treatments for children with ADHD. We also review research that has incorporated treatment of parent ADHD (either alone or in combination with child treatment) with the goal of improving parenting and child outcomes. Finally, we offer recommendations for future research on the relation between parent ADHD and evidence-based treatment outcomes for their children, with the purpose of advancing the science and informing clinical care of these families.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Journal of Abnormal Child Psychology 3/2017 Naar de uitgave