Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | Praktijk | Uitgave 2/2015

Pallium 2/2015

Palliatieve helpdesk voor patiënten en naasten

Pleidooi voor een vraagbaak voor leken

Tijdschrift:
Pallium > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Mariska Overman, Rob Bruntink
Belangrijke opmerkingen
Wilt u reageren op dit artikel? Stuur uw reactie naar mieke.vandalen@bsl.nl.
Mariska Overman is adviseur van Bureau MORBidee (kenniscentrum Levenseinde) en Rob Bruntink is hoofdredacteur van Pallium.

Samenvatting

Er is behoefte aan een palliatieve helpdesk voor patiënten en naasten. Momenteel melden patiënten en naasten zich met hun palliatieve vragen bij de NVVE, KWF Kankerbestrijding en diverse palliatieve websites. Voor geen enkele organisatie is het beantwoorden van dergelijke vragen corebusiness. Tijd voor verandering: de bestaande consultatieteams palliatieve zorg moeten zich openstellen voor patiënten en naasten, of er moet een speciale vraagbaak voor leken komen.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Pallium

Pallium volgt de medische en verpleegkundige ontwikkelingen op het gebied van palliatieve zorg. Daarbij is de praktijk de belangrijkste leidraad. Hoewel de ontwikkelingen in Nederland en Vlaanderen vooral betrekking hebben op de zorg voor stervenden, streeft de redactie ernaar een breder spectrum van palliatieve zorgverlening te beschrijven.

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Pallium 2/2015 Naar de uitgave

In het zicht

Hospice Breda