Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-10-2016 | Original Paper | Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017

Overview and Preliminary Evidence for a Social Skills and Self-Care Curriculum for Adolescent Females with Autism: The Girls Night Out Model

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2017
Auteurs:
T. Rene Jamison, Jessica Oeth Schuttler
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2939-6) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

A majority of social skills research in autism spectrum disorder (ASD) and interventions target school age males and no published studies target adolescent females with ASD or related disabilities. Females with ASD are at risk for internalizing symptoms, and experience greater challenges in socialization and communication as social demands become increasingly complex in adolescence. This paper provides a thorough description of a social skills and self-care program designed to address the specific needs of adolescent females with ASD. The approach is peer mediated and occurs within natural or community settings to facilitate generalization. Findings from program evaluation data collected across 4 years illustrate significant improvements in perceived social competence, self-perception, and quality of life and suggests the approach is feasible and social valid.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 321 KB)
10803_2016_2939_MOESM1_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017 Naar de uitgave