Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2015

Outcomes in Adult Life Among Siblings of Individuals with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2015
Auteurs:
Patricia Howlin, Philippa Moss, Sarah Savage, Patrick Bolton, Michael Rutter
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2224-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.
Patricia Howlin and Philippa Moss are joint first authors.

Abstract

Little is known about adult siblings of individuals with autism. We report on cognitive, social and mental health outcomes in 87 adult siblings (mean age 39 years). When younger all had been assessed either as being “unaffected” by autism (n = 69) or as meeting criteria for the “Broader Autism Phenotype” (BAP, n = 18). As adults, all scored within the average range on tests of intelligence, numeracy and literacy. “Unaffected” siblings were functioning well in terms of jobs, independence and social relationships. Levels of social relationships and employment were significantly lower in the BAP group; autism traits and mental health problems were significantly higher. The data suggest that the “broader autism phenotype” is a meaningful concept but more sensitive diagnostic measures are required.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 87 kb)
10803_2014_2224_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2015 Naar de uitgave