Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-03-2016 | Original Paper | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Outcome for Children Receiving the Early Start Denver Model Before and After 48 Months

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
Giacomo Vivanti, Cheryl Dissanayake, The Victorian ASELCC Team
Belangrijke opmerkingen
The Victorian ASELCC Team in alphabetical order: Kristy Capes, Ed Duncan, Jessica Feary, Carolyne Jones, Liz Kirby, Benaaz Master, Dianna Pell, Katherine Pye, Jennifer Reynolds, Shannon Upson, Cynthia Zierhut.

Abstract

The Early Start Denver Model (ESDM) is an intervention program recommended for pre-schoolers with autism ages 12–48 months. The rationale for this recommendation is the potential for intervention to affect developmental trajectories during early sensitive periods. We investigated outcomes of 32 children aged 18–48 months and 28 children aged 48–62 months receiving the ESDM for one year (approximately 20 h per week). Younger children achieved superior verbal DQ gains compared to their older counterparts. There were no group differences with respect to non-verbal DQ and adaptive behavior (with both age-groups undergoing significant change), or ASD severity (with neither age-group showing improvements on the ADOS). The association between verbal DQ gains and age at intake was moderated by baseline verbal level.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave