Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9. Ouder- en leerkrachtsessie 1: Wat doen we op de faalangsttraining?

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Er is veel aandacht voor psycho-educatie. Ouders/leerkrachten weten wat faalangst is, hoe het ontstaat en in stand blijft, dat daar lichamelijke reacties bij horen en wat (ab)normale angst is. Ze kunnen een verband leggen tussen gebeurtenissen, gedachten, gevoelens, gedrag en gevolg en weten hoe de kinderen leren denkfouten en automatische gedachten aan te pakken. Ze hebben inzicht in de relatie tussen mindset en faalangst en het belang van acceptatie van faalangst. Ze kennen de opzet en de globale doelen van de training en maken kennis met de werkvormen van de kindertraining. Ze kennen het verband tussen spanning, ademhaling en lichaamssignalen en kunnen ontspanningsoefeningen (helpen) toepassen (modelling). Ze denken alvast na over wat ze aan de faalangst van hun kind kunnen doen (ter voorbereiding op sessie 2). Ouders/leerkrachten krijgen antwoord op vragen over de training.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Ouder- en leerkrachtsessie 1: Wat doen we op de faalangsttraining?
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_9