Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-06-2007 | Boekwerk

Oplossing

Auteur:    

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 3/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

‘Dit handboek heeft als doel gespreksvoering simpel te maken voor professionals in de (geestelijke) gezondheidszorg, het onderwijs, management en coaching en in de advocatuur en mediation. Het cliënten op respectvolle wijze uitnodigen om hun doel te formuleren, hun uitzonderingen op het probleem te vinden en voort te bouwen op hun sterke kanten, wordt gemakkelijk gemaakt met het stellen van de 1001 oplossingsgerichte vragen.’ (cursivering NJ). Als dit geen wervende flaptekst is! Volgens Bannink houdt de oplossingsgerichte professional energie over aan het eind van de dag: zijn of haar interventies zijn er op gericht de cliënt het werk te laten doen.
Metagegevens
Titel
Oplossing
Auteur
   
Publicatiedatum
01-06-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 3/2007
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03070816

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Vakblad Sociaal Werk 3/2007 Naar de uitgave

Boekwerk

Performance

Klaar voor de start?

Humor op de maatwerkplek