Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

1999 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Hoofdstuk 7 Ontwikkeling en verankering van verpleegkundige kennis op de verpleegafdeling

Auteurs: E.M. Sesink, drs. J.H.J. de Jong

Gepubliceerd in: Verplegen van interne en chirurgische zorgvragers, niveau 5

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Kennis, en het op peil houden van kennis, wordt steeds belangrijker in onze maatschappij. Leren is een continu proces dat zeker niet ophoudt zodra je je diploma hebt. Integendeel! Ga maar eens bij jezelf na hoeveel informatie dagelijks op je afkomt via de krant, televisie, internet, collega’s, vrienden. Met een deel van die informatie doe je misschien niets of weinig, maar er zit altijd wel informatie bij waarvan je leert. En dat gaat maar door, van dag tot dag en in een hoog tempo. Er zijn al mensen die praten over ‘informatiestress’.
Literatuur
go back to reference All, A.C. en Havens, L. (1989). Cognitief/conceptmapping: een verpleegkundige onderwijsstrategie. Verpleegkundig Perspectief, 1989-2, 14-27. All, A.C. en Havens, L. (1989). Cognitief/conceptmapping: een verpleegkundige onderwijsstrategie. Verpleegkundig Perspectief, 1989-2, 14-27.
go back to reference Berghenhenegouwen e.a. (1998). Strategisch opleiden en leren in organisaties. Deventer: Kluwer Bedrijfsinformatie. 1998-2. Berghenhenegouwen e.a. (1998). Strategisch opleiden en leren in organisaties. Deventer: Kluwer Bedrijfsinformatie. 1998-2.
go back to reference Currie, L. en Harvey, G. (1999). Ontwikkeling en toepassing van zorgtrajecten. Verpleegkundig perspectief, 2, 3, 10, 1999. Currie, L. en Harvey, G. (1999). Ontwikkeling en toepassing van zorgtrajecten. Verpleegkundig perspectief, 2, 3, 10, 1999.
go back to reference Dam, N. van en Marcus, J. (1998). Een praktijkgerichte benadering van organisatie en management. Houten: Stenfert Kroese, EPN. Dam, N. van en Marcus, J. (1998). Een praktijkgerichte benadering van organisatie en management. Houten: Stenfert Kroese, EPN.
go back to reference Gould, D. en Chamberlain, A. (1997). Toepassing van een afdelingsgericht onderwijsprogramma voor een betere verpleegkundige infectiebestrijding. Verpleegkundig Perspectief, nr. 6, 3-24. Gould, D. en Chamberlain, A. (1997). Toepassing van een afdelingsgericht onderwijsprogramma voor een betere verpleegkundige infectiebestrijding. Verpleegkundig Perspectief, nr. 6, 3-24.
go back to reference Uijterwaal, R.N. (1997). Coaching op de werkvloer: op weg naar een lerende organisatie. In: Vlemmix, M. (red.). Trends in verpleegkundig management. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum. Uijterwaal, R.N. (1997). Coaching op de werkvloer: op weg naar een lerende organisatie. In: Vlemmix, M. (red.). Trends in verpleegkundig management. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum.
go back to reference Verschure, R. (1998). Oefenen in systematisch verpleegkundig handelen: de rol van het verpleegkundig café. TVZ, 108, 7, 228-229. Verschure, R. (1998). Oefenen in systematisch verpleegkundig handelen: de rol van het verpleegkundig café. TVZ, 108, 7, 228-229.
go back to reference Wilkinson, J. (1999). Implementing reflective practice. Nursing Standard, 13, 21, 36-39. Wilkinson, J. (1999). Implementing reflective practice. Nursing Standard, 13, 21, 36-39.
Metagegevens
Titel
Hoofdstuk 7 Ontwikkeling en verankering van verpleegkundige kennis op de verpleegafdeling
Auteurs
E.M. Sesink
drs. J.H.J. de Jong
Copyright
1999
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9441-8_7