Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2006 | Original Paper | Uitgave 6/2006

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2006

Online Story Comprehension among Children with ADHD: Which Core Deficits are Involved?

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 6/2006
Auteurs:
Kate Flory, Richard Milich, Elizabeth P. Lorch, Angela N. Hayden, Chandra Strange, Richard Welsh

Abstract

Children with ADHD have difficulty understanding causal connections and goal plans within stories. This study examined mediators of group differences in story narrations between children ages 7–9 with and without ADHD, including as potential mediators both the core deficits of ADHD (i.e., inattention, disinhibition, planning/working memory) as well measures of phonological processing and verbal skills. Forty-nine children with ADHD and 67 non-referred children narrated a wordless book and completed tasks assessing the core deficits of ADHD, phonological processing, and verbal skills. Results revealed that, although no shorter than those of non-referred children, the narratives of children with ADHD contained fewer elements relating to the story’s causal structure and goal plan. Deficits in sustained attention accounted for the most variance in these differences. Results have implications for understanding and ameliorating the academic problems experienced by children with ADHD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2006

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2006 Naar de uitgave