Skip to main content
Top

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Online communiceren via asynchroon contact

Auteurs : Marike van Gemert, drs. Carolien van Hoogenhuyze

Gepubliceerd in: Handboek online hulpverlening

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

Als je een e-mail verstuurt of een bericht verstuurt via een online behandel- of begeleidings-omgeving krijg je niet direct antwoord zoals bij een chat- of face-to-face gesprek. Gesprekstechnieken die je gewend bent in te zetten tijdens synchroon contact, krijgen een heel andere dynamiek als het contact asynchroon verloopt. Dit brengt extra risico op ruis met zich mee. Daarom is het van belang om elk bericht zorgvuldig te analyseren en volgens vaste stappen te werken bij het opstellen van je reactie. Als je trajectmatig online werkt, ga je met de cliënt een traject in.
Metagegevens
Titel
Online communiceren via asynchroon contact
Auteurs
Marike van Gemert
drs. Carolien van Hoogenhuyze
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0377-9_7