Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2012 | Original Article | Uitgave 2/2012

Child Psychiatry & Human Development 2/2012

One Year Follow-up to Modular Cognitive Behavioral Therapy for the Treatment of Pediatric Anxiety Disorders in an Elementary School Setting

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 2/2012
Auteurs:
Brian M. Galla, Jeffrey J. Wood, Angela W. Chiu, David A. Langer, Jeffrey Jacobs, Muriel Ifekwunigwe, Clare Larkins

Abstract

The current study sought to evaluate the relative long-term efficacy of a modularized cognitive behavioral therapy (CBT) program for children with anxiety disorders. Twenty four children (5–12 years old) randomly assigned to modular CBT or a 3-month waitlist participated in a 1-year follow-up assessment. Independent evaluators blind to treatment condition conducted structured diagnostic interviews, and caregivers and children completed symptom checklists at pre- and post-, and 1 year follow-up assessments. Analyses revealed that 71.4% of children who received CBT demonstrated a positive treatment response 1 year following treatment, and 83.3% were free of any anxiety diagnosis at 1 year follow-up. Analyses further revealed robust effects of intervention on diagnostic outcomes, caregiver- and child-report measures of anxiety at 1 year follow-up. Results provide evidence of an ongoing advantage on anxiety-specific outcomes for this modularized school-based CBT program 1 year post-treatment.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2012

Child Psychiatry & Human Development 2/2012 Naar de uitgave