Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2008 | Original Paper | Uitgave 8/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2008

One-year Change in Repetitive Behaviours in Young Children with Communication Disorders Including Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2008
Auteurs:
Emma Honey, Helen McConachie, Val Randle, Heather Shearer, Ann S. Le Couteur

Abstract

Repetitive behaviours are a relatively neglected area of study in autism. Previous research has concluded that repetitive behaviour is inversely related to ability and that it tends to increase over the preschool years. One-hundred and four children ages 24–48 months, with autism, autism spectrum disorder (ASD) or other disorders, were followed for 13 months. Twelve items from the Autism Diagnostic Interview (ADI-R) were analysed, as well as diagnostic algorithm scores. Ability was related to degree of repetitive behaviours, except for one cluster of relatively able children. ADI-R repetitive behaviour algorithm scores increased over time; however, when all 12 behaviours were considered, there was a general decrease in impact upon the child’s and family’s activities. Reasons for this decrease are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2008 Naar de uitgave