Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2 Onderzoeksvragen die bijdragen aan leren en verandering

Auteurs : Maaike Smit, Suzanne Verdonschot

Gepubliceerd in: Praktijkonderzoek

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Praktijkonderzoek is niet alleen bruikbaar om iets te weten te komen, maar ook – en vooral – om te leren en iets te veranderen. Het leerproces valt dan in feite samen met het veranderproces. Praktijkonderzoek kan op deze manier individuen, teams en zelfs organisaties helpen leren en bijdragen aan verandering.
Voetnoten
1
Hier hebben we de inzichten uit het onderzoek van Kessels (1993) over interne en externe consistentie in het ontwerpen van leertrajecten toegepast op het ontwerp van onderzoek.
 
Metagegevens
Titel
2 Onderzoeksvragen die bijdragen aan leren en verandering
Auteurs
Maaike Smit
Suzanne Verdonschot
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8239-2_2